Stanowisko ds. księgowości budżetowej

Urszula Kaciuba

tel.: 16 631 01 17
e-mail: ukaciuba@wielkieoczy.info.pl
pokój nr 10

Kompetencje i zadania (Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Wielkie Oczy - Załącznik do Zarządzenia Nr 123/2019 Wójta Gminy Wielkie Oczy z dnia 12 listopada 2019 r.):

§ 33.1. Referat Finansów używa skrótu RF - Stanowisko ds. księgowości budżetowej:

  1. 1) przygotowywanie dokumentów finansowych do zapłaty w programie finansowo-księgowym,
  2. dekretowanie dokumentów księgowych Gminy jako organu oraz jednostki budżetowej Urząd Gminy zgodnie z obowiązującą klasyfikacją budżetową oraz zakładowym planem kont,
  3. sporządzanie przelewów bankowych w systemie bankowości elektronicznej,
  4. sporządzanie wydruków wyciągów bankowych wszystkich rachunków z systemu bankowości elektronicznej należących do Gminy,
  5. prowadzenie ewidencji księgowej dochodów i wydatków (ewidencji syntetycznej i analitycznej) w systemie finansowo-księgowym dla Urzędu Gminy jako jednostki budżetowej,
  6. prowadzenie ewidencji księgowej dochodów (ewidencji syntetycznej i analitycznej) w systemie finansowo-księgowym dla Gminy jako organu,
  7. prowadzenie ewidencji księgowej wydatków w ramach funduszu sołeckiego,
  8. prowadzenie ewidencji księgowej wydatków inwestycyjnych,
  9. prowadzenie ewidencji księgowej rachunków wydzielonych,
  10. pomoc w opracowaniu planu finansowego Urzędu Gminy,
  11. uzgadnianie obrotów i sald kont pomocniczych z saldami i zapisami na kontach księgi głównej na koniec każdego miesiąca dla Urzędu Gminy jako jednostki budżetowej i Gminy jako organu,
  12. sporządzanie comiesięcznych wydruków zestawień obrotów i sald kont księgi głównej i kont ksiąg pomocniczych, dziennika, kart dochodów i kart wydatków dla Urzędu Gminy jako jednostki budżetowej,
  13. sporządzanie comiesięcznych wydruków zestawień obrotów i sald kont księgi głównej i kont ksiąg pomocniczych, dziennika, kart dochodów dla Gminy jako organu,
  14. nadzór nad prawidłowym rozliczaniem delegacji służbowych przez pracowników,
  15. naliczanie i ewidencja odsetek ustawowych od zobowiązań, nie rzadziej niż na koniec każdego kwartału,
  16. comiesięczne uzgadnianie dochodów Urzędu jako jednostki budżetowej z ewidencją analityczną prowadzoną przez poszczególnych pracowników,
  17. kwartalne uzgadnianie wysokości dotacji na zadanie zlecone i dofinansowanie zadań własnych z Urzędem Wojewódzkim, Krajowym Biurem Wyborczym,
  18. przygotowanie danych dla Skarbnika Gminy niezbędnych do sporządzenia sprawozdań finansowych, budżetowych, sprawozdań w zakresie operacji finansowych oraz informacji o wykonaniu budżetu Gminy za półrocze i za rok budżetowy,
  19. dokonywanie wstępnej kontroli dokumentów składanych przez sołtysów w ramach realizacji przedsięwzięć z funduszu sołeckiego oraz nadzór nad prawidłowym wypełnianiem dokumentów księgowych przez sołtysów dotyczących funduszu,
  20. rozliczanie środków wydatkowanych w ramach funduszu sołeckiego, nadzór nad prawidłowym wykonaniem planów zadań funduszu sołeckiego, kontakt z sołtysami w tym zakresie,
  21. sporządzanie sprawozdań i rozliczeń w zakresie funduszu sołeckiego wymaganych ustawą z dnia 21 lutego 2014 roku o funduszu sołeckim,
  22. przygotowanie dokumentów w celu przeprowadzenia inwentaryzacji metodą weryfikacji i potwierdzenia sald,
  23. prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych, pozostałych środków trwałych (wyposażenia) oraz wartości niematerialnych i prawnych w systemie informatycznym „Ewidencja środków trwałych” oraz naliczanie umorzeń,
  24. przygotowanie danych dla Skarbnika z systemu informatycznego „Ewidencja środków trwałych” w celu prawidłowego sporządzenia sprawozdania statystycznego SG-01,
  25. zamykanie spraw dotyczących dokumentów finansowych w elektronicznym obiegu dokumentów – program Proton,
  26. przestrzeganie wewnętrznych zasad dotyczących prowadzenia rachunkowości,
  27. monitorowanie przepisów prawa w zakresie zajmowanego stanowiska,
  28. analiza i rozwiązywanie problemów merytorycznych dotyczących zagadnień objętych zakresem obowiązków,
  29. zastępstwo za pracownika na stanowisku ds. księgowości budżetowej oraz obsługi kasy, podczas jego nieobecności, w zakresie pełnej obsługi kasowej Urzędu Gminy w Wielkich Oczach, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wielkich Oczach, Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Wielkich Oczach, Publicznej Szkoły Podstawowej w Łukawcu, Centrum Kultury w Wielkich Oczach, Gminnej Biblioteki Publicznej w Wielkich Oczach oraz Gminnego Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół w Wielkich Oczach,
  30. wykonanie innych, nie objętych niniejszym zakresem czynności, spraw doraźnych zleconych przez Skarbnika lub Wójta Gminy, dotyczących spraw referatu finansowego.
 

Opublikowane przez: Krzysztof Bołotiuch | Data wprowadzenia: 2018-04-05 08:52:29 | Data modyfikacji: 2021-06-17 11:19:31.

Zobacz:
 Elżbieta Słotwińska .  Agnieszka Kaźnica .  Krystyna Sopel .  Urszula Kaciuba .  Beata Sopel .  Anna Maciejska .  Łucja Węgierak . 
Data wprowadzenia: 2018-04-05 08:52:29
Data modyfikacji: 2021-06-17 11:19:31
Opublikowane przez: Krzysztof Bołotiuch