Krzysztof Bołotiuch
tel.: 16 631 01 13 wew. 18 e-mail: kbolotiuch@wielkieoczy.info.pl pokój nr 7
Kompetencje i zadania (Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Wielkie Oczy - Załącznik do Zarządzenia Nr 123/2019 Wójta Gminy Wielkie Oczy z dnia 12 listopada 2019 r.):
§ 38. Inspektor Ochrony Danych:
- informowanie administratora oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie;
- monitorowanie przestrzegania niniejszego rozporządzenia, innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania;
- udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35 rozporządzenia;
- współpraca z organem nadzorczym;
- pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36 rozporządzenia, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach;
- pełnienie roli punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy niniejszego rozporządzenia;
- prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych lub rejestru kategorii czynności;
- aktualizowanie polityki ochrony danych osobowych;
- sprawowanie nadzoru nad procesem wydawania upoważnień i uprawnień do systemów informatycznych,
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu oraz realizacja innych zadań wynikających z ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
- obsługa wniosków CEIDG-1 o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej oraz realizacja innych zadań wynikających z ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy,
- udzielanie informacji dotyczącej przedsiębiorców (dane archiwalne Ewidencji Działalności Gospodarczej),
- prowadzenie i aktualizacja strony internetowej gminy, administrowanie i prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy oraz koordynacja realizacji zadań wykonywanych w tym zakresie,
- prowadzenie spraw związanych z Podkarpackim Systemem e-Administracji Publicznej,
- realizowanie zadań określonych ustawą z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,
- wykonywanie drobnych napraw sprzętu komputerowego będącego na wyposażeniu urzędu,
- prowadzenie bieżących szkoleń i instruktażu w zakresie użytkowania sprzętu komputerowego i oprogramowania dla pracowników urzędu,
- przygotowanie zarządzeń wójta i uchwał rady gminy pod kątem zgodności z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie "Zasad techniki prawodawczej",
- publikacja uchwał rady gminy i zarządzeń wójta w dzienniku urzędowym województwa podkarpackiego,
- wykonanie innych, nie objętych niniejszym zakresem czynności, spraw doraźnych zleconych przez Wójta Gminy.
|