Skarbnik - Kierownik Referatu Finansów

Elżbieta Słotwińska

tel.: 16 307 12 73
e-mail: skarbnik@wielkieoczy.info.pl
pokój nr 10

Oświadczenia majątkowe...

Kompetencje i zadania (Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Wielkie Oczy - Załącznik do Zarządzenia Nr 123/2019 Wójta Gminy Wielkie Oczy z dnia 12 listopada 2019 r.):

§ 17. Pracą Referatu Finansów kieruje Skarbnik, który jest odpowiedzialny za sprawne i zgodne z prawem funkcjonowanie referatu. Skarbnik jest głównym księgowym budżetu Gminy i Urzędu.

§ 22. Zadania Skarbnika.

  1. Pełnienie funkcji głównego księgowego budżetu Gminy i Urzędu.
  2. Wykonywanie zadań i obowiązków wynikających z art. 54 ust. 1 ustawy o finansach publicznych w zakresie:
    1) prowadzenia rachunkowości jednostki,
    2) wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi,
    3) dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
    4) dokonywania wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
  3. Kontrasygnowanie czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym pracownikom do dokonywania kontrasygnaty.
  4. Kierowanie i nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne stanowiska referatu księgowości.
  5. Kontrolowanie głównych księgowych w jednostkach podległych pod kątem należytego wykonywania powierzonych im obowiązków w zakresie ustawy o rachunkowości i ustawy o finansach publicznych.
  6. Terminowe, rzetelne i zgodne z przepisami sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych Urzędu Gminy jako jednostki i Gminy jako organu oraz sprawozdań w zakresie operacji finansowych w systemie informatycznym SJO Besti@ i Besti@.
  7. Sporządzanie sprawozdań budżetowych w zakresie dochodów i wydatków w ramach zadań zleconych w systemie informatycznym SJO Besti@ i Besti@.
  8. Sporządzanie sprawozdań statystycznych (m.in. SG-01 „Środki trwałe”).
  9. Zapewnienie właściwego obiegu dokumentów finansowych.
  10. Zamykanie spraw dotyczących dokumentów finansowych w elektronicznym obiegu dokumentów – program Proton.
  11. Kontrolowanie wyciągów bankowych.
  12. Sprawdzanie dowodów księgowych pod względem formalno-rachunkowym (wstępna kontrola) i zatwierdzanie do wypłaty.
  13. Wprowadzanie danych dotyczących zmian w budżecie Gminy pochodzących z zarządzeń Wójta Gminy i uchwał Rady Gminy do systemu finansowo-księgowego i systemu informatycznego Besti@ w podziale na dochody i wydatki organu i urzędu.
  14. Kontrola pod względem formalnym i rachunkowym sprawozdań budżetowych przekazywanych przez jednostki budżetowe Gminy.
  15. Przechowywanie umów z dostawcami, wykonawcami robót, usług zleconych, itp.
  16. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Kierownika jednostki, dotyczącej prowadzenia rachunkowości i rozliczania inwentaryzacji.
  17. Opracowywanie projektu budżetu Gminy, nadzór nad prawidłowym wykonaniem budżetu.
  18. Przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń w sprawie zmian w budżecie Gminy oraz innych projektów uchwał dotyczących referatu finansowego.
  19. Przedstawienie komisjom Rady Gminy i na posiedzeniu Rady Gminy projektów przygotowywanych zmian w budżecie Gminy i innych projektów uchwał dotyczących Referatu finansowego.
  20. Nadzór nad przeprowadzeniem inwentaryzacji składników majątkowych metodą potwierdzenia sald i metodą weryfikacji.
  21. Koordynowanie i nadzorowanie przeprowadzania inwentaryzacji środków trwałych zgodnie z przepisami wewnętrznymi.
  22. Współpraca z dyrektorami jednostek oświatowych, dyrektorem GZEAS i kierownikiem GOPS przy opracowaniu projektów planów finansowych tych jednostek.
  23. Opracowywanie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy i jej zmian.
  24. Przekazanie informacji z uchwalonego budżetu kierownikom i pracownikom samodzielnych stanowisk pracy.
  25. Opracowywanie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Gminie.
  26. Przygotowywanie rocznego sprawozdania z wykonania budżetu Gminy, półrocznej informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy celem przedłożenia ich Radzie Gminy i wydania opinii przed RIO.
  27. Sporządzanie i przekazanie informacji o wysokości przypadających danemu sołectwu środków i wysokości kwoty bazowej w ramach funduszu sołeckiego w terminie określonym ustawą.
  28. Nadzorowanie prawidłowości wydatkowania środków z Funduszu Sołeckiego, w przypadku wyodrębnienia Funduszu w budżecie.
  29. Przygotowywanie niezbędnych dokumentów do zaciągania przez Gminę kredytów, pożyczek, udzielenia poręczeń, gwarancji bankowych, itp. i nadzór nad spłatą powyższych zobowiązań.
  30. Lokowanie wolnych środków na rachunkach bankowych.
  31. Przeprowadzenie doraźnych, niezapowiedzianych kontroli kasy, a w przypadku stwierdzenia ewentualnych niedoborów lub nadwyżek, postępowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami wewnętrznymi w tym zakresie.
  32. Współdziałanie i nadzór w sporządzaniu wniosków o pozyskiwanie środków zewnętrznych, w tym również środków unijnych, pod względem finansowym, w dalszej części prowadzenie kontroli finansowej, aż do ostatecznego rozliczenia.
  33. Prowadzenie ewidencji księgowej w systemie finansowo-księgowym (syntetycznej i analitycznej) projektów unijnych w Urzędzie Gminy jako jednostce i Gminie jako organie.
  34. Przestrzeganie terminowego regulowania zobowiązań na rzecz dostawców, wykonawców robót, usług zleconych, itp.
  35. Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową.
  36. Współpraca z organami kontroli.
  37. Bieżące rozliczanie budżetu Gminy oraz okresowe informowanie organów Gminy o przebiegu jego realizacji.
  38. Podejmowanie działań zabezpieczających zachowanie równowagi budżetowej i niedopuszczenie do naruszenia dyscypliny finansów publicznych.
  39. Udzielania informacji organom, instytucjom i osobom fizycznym oraz udostępnianie dokumentów znajdujących się w posiadaniu referatu, jeśli prawo tego nie zabrania.
  40. Opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu Gminy.
  41. Sporządzanie projektów odpowiedzi na interpretacje, zapytania Radnych, wystąpienia komisji rady oraz wystąpień pokontrolnych w zakresie swojego stanowiska pracy.
  42. Rozpatrywanie skarg i wniosków interesantów dotyczących podległego referatu oraz przygotowania propozycji ich załatwienia.
  43. Przeprowadzanie okresowej oceny kwalifikacyjnej bezpośrednio podległych pracowników na stanowiskach urzędniczych.
  44. Realizacja obowiązków nałożonych na Gminę w zakresie dostępu do informacji publicznej, wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej w zakresie działania referatu.

§ 23. Kierownik referatu odpowiedzialny jest za realizację zadań i pracę podporządkowanych pracowników, a w szczególności:

  1. nadzoruje wypełnianie obowiązków służbowych przez podległych pracowników,
  2. wnioskuje o dokonywanie zmian personalnych na podległych stanowiskach pracowniczych,
  3. przygotowuje projekty dokumentów i odpowiada za ich poprawność merytoryczną i prawną,
  4. zapewnia prawidłową obsługę interesantów przez podległych pracowników,
  5. nadzoruje terminy załatwianych spraw,
  6. zapewnia system zastępstw w komórce w przypadku choroby lub urlopu pracownika,
  7. współdziała z sekretarzem w zakresie organizacji pracy podległej komórki organizacyjnej i opracowują zakresy czynności dla podległych pracowników,
  8. organizuje i prowadzi bieżącą kontrolę wewnętrzną na podległych stanowiskach,
  9. współpracuje z kierownikami innych referatów oraz samodzielnymi stanowiskami w obszarze wspólnych zadań,
  10. realizuje zadania określone w budżecie Gminy po stronie dochodów i wydatków w częściach budżetu ich dotyczących m.in. przez ewidencjonowanie umów, faktur, protokołów i dokumentów towarzyszących,
  11. uczestniczy w obradach sesji i komisji Rady,
  12. realizuje zadania wynikające z upoważnień i poleceń Wójta.

 § 24. Kierownicy komórek organizacyjnych podpisują:

  1. pisma związane z zakresem działania komórek organizacyjnych nie zastrzeżone do podpisu Wójta,
  2. decyzje administracyjne oraz pisma w sprawach do załatwienia, w przedmiocie których zostali upoważnieni przez Wójta,
  3. pisma w sprawach dotyczących organizacji wewnętrznej komórek organizacyjnych i zakresu zadań dla poszczególnych stanowisk pracy,
  4. kierownik referatu ponosi odpowiedzialność za projekt decyzji podpisywanej przez Wójta.

 

 

Opublikowane przez: Krzysztof Bołotiuch | Data wprowadzenia: 2018-03-29 11:10:45 | Data modyfikacji: 2021-06-17 09:28:26.

Zobacz:
 Elżbieta Słotwińska .  Agnieszka Kaźnica .  Krystyna Sopel .  Urszula Kaciuba .  Beata Sopel .  Anna Maciejska .  Łucja Węgierak . 
Data wprowadzenia: 2018-03-29 11:10:45
Data modyfikacji: 2021-06-17 09:28:26
Opublikowane przez: Krzysztof Bołotiuch