Krystyna Sopel
tel.: 16 631 01 17 e-mail: ksopel@wielkieoczy.info.pl pokój nr 10
Kompetencje i zadania (Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Wielkie Oczy - Załącznik do Zarządzenia Nr 123/2019 Wójta Gminy Wielkie Oczy z dnia 12 listopada 2019 r.):
§ 33.3. Referat Finansów używa skrótu RF - Stanowisko ds. księgowości budżetowej:
- naliczanie i sporządzanie list płac w systemie płacowym pracowników zatrudnionych na umowę o pracę, umowę zlecenie, umowę o dzieło,
- sprawdzanie pod względem merytorycznym sporządzonych list płac,
- sporządzanie kart wynagrodzeń,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej wynagrodzeń chorobowych, zasiłków chorobowych, opiekuńczych, macierzyńskich, rent i emerytur,
- prowadzenie ewidencji i rozliczanie zwolnień lekarskich zgodnie z przepisami ZUS,
- naliczanie dodatkowego wynagrodzenia rocznego,
- kontrola nad terminowym dokonywaniem wypłaty wynagrodzeń pracownikom zgodnie z obowiązującymi wewnętrznymi przepisami,
- naliczanie i sporządzanie listy wypłaty w systemie płacowym diet radnych Rady Gminy i sołtysów,
- sporządzanie list płac w systemie płacowym inkasentom pobierającym opłaty,
- naliczanie składek od wynagrodzeń z tytułu ubezpieczenia społecznego, zdrowotnego, Funduszu Pracy i Funduszu Emerytur Pomostowych, sporządzanie w okresach miesięcznych deklaracji ZUS DRA, raportów RCA, RZA i RSA i przekazywanie ich do ZUS za pomocą programu Płatnik,
- kontrola nad terminowym przekazywaniem do ZUS składek społecznych, zdrowotnych, Funduszu Pracy i Funduszu Emerytur Pomostowych naliczonych od wynagrodzeń,
- naliczanie zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od wynagrodzeń i kontrola nad terminowym przekazywaniem comiesięcznej zaliczki do Urzędu Skarbowego,
- przygotowywanie przelewów w systemie bankowości elektronicznej dotyczących wynagrodzeń, składek ZUS, podatku dochodowego od osób fizycznych i pozostałych obciążeń (np. pożyczki mieszkaniowe, składka dobrowolnego ubezpieczenia),
- zgłaszanie do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego zatrudnionych w Urzędzie Gminy pracowników i członków ich rodzin oraz wyrejestrowywanie po ustaniu tytułu do ubezpieczenia,
- sporządzanie deklaracji PIT-11 dla pracowników,
- sporządzanie rocznego rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT-4R, PIT-8AR),
- prowadzenie ewidencji i sporządzanie deklaracji PIT-R dotyczących wypłat diet radnych i sołtysów,
- prowadzenie spraw związanych z naliczaniem składek na PFRON, sporządzanie deklaracji miesięcznych oraz rocznych w programie e-PFRON oraz kontrola nad terminowym przekazywaniem wpłaty,
- prowadzenie rozliczeń z Powiatowym Urzędem Pracy dotyczących refundacji wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w Urzędzie Gminy w ramach prac interwencyjnych i publicznych,
- naliczanie i sporządzanie listy wypłat w systemie płacowym należności z tytułu ryczałtów za używanie samochodów prywatnych do celów służbowych,
- wydawanie zaświadczeń na wniosek pracownika dotyczących wynagrodzenia i okresu zatrudnienia,
- sporządzanie sprawozdań statystycznych do Głównego Urzędu Statystycznego z zakresu wynagrodzeń,
- sporządzanie i terminowe składanie deklaracji ZUS IWA w zakresie ubezpieczenia wypadkowego,
- sporządzanie zgłoszenia ZUS ZSWA,
- wypełnianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu Rp-7 do ustalenia kapitału początkowego lub emerytury , renty dla byłych pracowników Urzędu na podstawie archiwalnej dokumentacji kadrowo-płacowej,
- prowadzenie spraw związanych z dobrowolnym ubezpieczeniem grupowym na życie dla pracowników Urzędu,
- sporządzanie raportów ZUS RMUA dla ubezpieczonych pracowników,
- prowadzenie ewidencji spłat pożyczek mieszkaniowych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- współpraca ze Skarbnikiem przy opracowywaniu projektu budżetu Gminy w zakresie sporządzania kalkulacji wynagrodzeń,
- zamykanie spraw dotyczących dokumentów finansowych w elektronicznym obiegu dokumentów – program Proton,
- stały nadzór nad prawidłowością pracy programów: płace, podatek od środków transportowych, Płatnik oraz aplikacji internetowych: e-PRFON, ZUS PUE, eRU-PZU i aktualizacja wersji,
- naliczanie zobowiązania z tytułu podatku od środków transportowych,
- dokonywanie zmian w wymiarze podatku od środków transportowych na podstawie wykazu pojazdów zarejestrowanych i wyrejestrowanych otrzymanych ze Starostwa Powiatowego,
- prowadzenie ewidencji księgowej podatku od środków transportowych w systemie informatycznym,
- prowadzenie egzekucji zaległości podatkowych z tytułu podatku od środków transportowych,
- opracowywanie projektu uchwały o stawkach podatku od środków transportowych,
- monitorowanie przepisów prawa w zakresie zajmowanego stanowiska,
- analiza i rozwiązywanie problemów merytorycznych dotyczących zagadnień objętych zakresem obowiązków,
- przestrzeganie wewnętrznych zasad dotyczących prowadzenia rachunkowości,
- zastępstwo za pracownika na stanowisku kasjera, podczas jego nieobecności, w zakresie pełnej obsługi kasowej Urzędu Gminy w Wielkich Oczach, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wielkich Oczach, Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Wielkich Oczach, Publicznej Szkoły Podstawowej w Łukawcu, Centrum Kultury w Wielkich Oczach, Gminnej Biblioteki Publicznej w Wielkich Oczach oraz Gminnego Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół w Wielkich Oczach,
- wykonanie innych, nie objętych niniejszym zakresem czynności, spraw doraźnych zleconych przez Skarbnika lub Wójta Gminy dotyczących spraw referatu finansowego.
|