Stanowisko ds. księgowości budżetowej

Krystyna Sopel

tel.: 16 631 01 17
e-mail: ksopel@wielkieoczy.info.pl
pokój nr 10

Kompetencje i zadania (Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Wielkie Oczy - Załącznik do Zarządzenia Nr 123/2019 Wójta Gminy Wielkie Oczy z dnia 12 listopada 2019 r.):

§ 33.3. Referat Finansów używa skrótu RF - Stanowisko ds. księgowości budżetowej:

  1. naliczanie i sporządzanie list płac w systemie płacowym pracowników zatrudnionych na umowę o pracę, umowę zlecenie, umowę o dzieło,
  2. sprawdzanie pod względem merytorycznym sporządzonych list płac,
  3. sporządzanie kart wynagrodzeń,
  4. prowadzenie dokumentacji dotyczącej wynagrodzeń chorobowych, zasiłków chorobowych, opiekuńczych, macierzyńskich, rent i emerytur,
  5. prowadzenie ewidencji i rozliczanie zwolnień lekarskich zgodnie z przepisami ZUS,
  6. naliczanie dodatkowego wynagrodzenia rocznego,
  7. kontrola nad terminowym dokonywaniem wypłaty wynagrodzeń pracownikom zgodnie z obowiązującymi wewnętrznymi przepisami,
  8. naliczanie i sporządzanie listy wypłaty w systemie płacowym diet radnych Rady Gminy i sołtysów,
  9. sporządzanie list płac w systemie płacowym inkasentom pobierającym opłaty,
  10. naliczanie składek od wynagrodzeń z tytułu ubezpieczenia społecznego, zdrowotnego, Funduszu Pracy i Funduszu Emerytur Pomostowych, sporządzanie w okresach miesięcznych deklaracji ZUS DRA, raportów RCA, RZA i RSA i przekazywanie ich do ZUS za pomocą programu Płatnik,
  11. kontrola nad terminowym przekazywaniem do ZUS składek społecznych, zdrowotnych, Funduszu Pracy i Funduszu Emerytur Pomostowych naliczonych od wynagrodzeń,
  12. naliczanie zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od wynagrodzeń i kontrola nad terminowym przekazywaniem comiesięcznej zaliczki do Urzędu Skarbowego,
  13. przygotowywanie przelewów w systemie bankowości elektronicznej dotyczących wynagrodzeń, składek ZUS, podatku dochodowego od osób fizycznych i pozostałych obciążeń (np. pożyczki mieszkaniowe, składka dobrowolnego ubezpieczenia),
  14. zgłaszanie do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego zatrudnionych w Urzędzie Gminy pracowników i członków ich rodzin oraz wyrejestrowywanie po ustaniu tytułu do ubezpieczenia,
  15. sporządzanie deklaracji PIT-11 dla pracowników,
  16. sporządzanie rocznego rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT-4R, PIT-8AR),
  17. prowadzenie ewidencji i sporządzanie deklaracji PIT-R dotyczących wypłat diet radnych i sołtysów,
  18. prowadzenie spraw związanych z naliczaniem składek na PFRON, sporządzanie deklaracji miesięcznych oraz rocznych w programie e-PFRON oraz kontrola nad terminowym przekazywaniem wpłaty,
  19. prowadzenie rozliczeń z Powiatowym Urzędem Pracy dotyczących refundacji wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w Urzędzie Gminy w ramach prac interwencyjnych i publicznych,
  20. naliczanie i sporządzanie listy wypłat w systemie płacowym należności z tytułu ryczałtów za używanie samochodów prywatnych do celów służbowych,
  21. wydawanie zaświadczeń na wniosek pracownika dotyczących wynagrodzenia i okresu zatrudnienia,
  22. sporządzanie sprawozdań statystycznych do Głównego Urzędu Statystycznego z zakresu wynagrodzeń,
  23. sporządzanie i terminowe składanie deklaracji ZUS IWA w zakresie ubezpieczenia wypadkowego,
  24. sporządzanie zgłoszenia ZUS ZSWA,
  25. wypełnianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu Rp-7 do ustalenia kapitału początkowego lub emerytury , renty dla byłych pracowników Urzędu na podstawie archiwalnej dokumentacji kadrowo-płacowej,
  26. prowadzenie spraw związanych z dobrowolnym ubezpieczeniem grupowym na życie dla pracowników Urzędu,
  27. sporządzanie raportów ZUS RMUA dla ubezpieczonych pracowników,
  28. prowadzenie ewidencji spłat pożyczek mieszkaniowych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
  29. współpraca ze Skarbnikiem przy opracowywaniu projektu budżetu Gminy w zakresie sporządzania kalkulacji wynagrodzeń,
  30. zamykanie spraw dotyczących dokumentów finansowych w elektronicznym obiegu dokumentów – program Proton,
  31. stały nadzór nad prawidłowością pracy programów: płace, podatek od środków transportowych, Płatnik oraz aplikacji internetowych: e-PRFON, ZUS PUE, eRU-PZU i aktualizacja wersji,
  32. naliczanie zobowiązania z tytułu podatku od środków transportowych,
  33. dokonywanie zmian w wymiarze podatku od środków transportowych na podstawie wykazu pojazdów zarejestrowanych i wyrejestrowanych otrzymanych ze Starostwa Powiatowego,
  34. prowadzenie ewidencji księgowej podatku od środków transportowych w systemie informatycznym,
  35. prowadzenie egzekucji zaległości podatkowych z tytułu podatku od środków transportowych,
  36. opracowywanie projektu uchwały o stawkach podatku od środków transportowych,
  37. monitorowanie przepisów prawa w zakresie zajmowanego stanowiska,
  38. analiza i rozwiązywanie problemów merytorycznych dotyczących zagadnień objętych zakresem obowiązków,
  39. przestrzeganie wewnętrznych zasad dotyczących prowadzenia rachunkowości,
  40. zastępstwo za pracownika na stanowisku kasjera, podczas jego nieobecności, w zakresie pełnej obsługi kasowej Urzędu Gminy w Wielkich Oczach, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wielkich Oczach, Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Wielkich Oczach, Publicznej Szkoły Podstawowej w Łukawcu, Centrum Kultury w Wielkich Oczach, Gminnej Biblioteki Publicznej w Wielkich Oczach oraz Gminnego Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół w Wielkich Oczach,
  41. wykonanie innych, nie objętych niniejszym zakresem czynności, spraw doraźnych zleconych przez Skarbnika lub Wójta Gminy dotyczących spraw referatu finansowego.
 

Opublikowane przez: Krzysztof Bołotiuch | Data wprowadzenia: 2018-04-05 08:19:24 | Data modyfikacji: 2021-06-17 09:29:55.

Zobacz:
 Elżbieta Słotwińska .  Agnieszka Kaźnica .  Krystyna Sopel .  Urszula Kaciuba .  Beata Sopel .  Anna Maciejska .  Łucja Węgierak . 
Data wprowadzenia: 2018-04-05 08:19:24
Data modyfikacji: 2021-06-17 09:29:55
Opublikowane przez: Krzysztof Bołotiuch