Stanowisko ds. księgowości podatkowej

Łucja Węgierak

tel.: 16 631 01 13
e-mail: podatki@wielkieoczy.info.pl
pokój nr 6

Kompetencje i zadania (Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Wielkie Oczy - Załącznik do Zarządzenia Nr 123/2019 Wójta Gminy Wielkie Oczy z dnia 12 listopada 2019 r.):

§ 33.6. Referat Finansów używa skrótu RF - Stanowisko ds. księgowości podatkowej:

  1. miesięczne prowadzenie ewidencji księgowej podatków lokalnych od osób fizycznych i prawnych z uwzględnieniem rozliczenia sald na indywidualnych kontach podatników,
  2. księgowanie wpłat z tytułu podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości, od osób fizycznych i od osób prawnych,
  3. prowadzenie inwentaryzacji podatków w formie weryfikacji sald,
  4. comiesięczne uzgadnianie kwot przypisów i odpisów podatków z pracownikiem ds. wymiaru podatków,
  5. comiesięczne uzgadnianie dochodów podatkowych z pracownikiem ds. księgowości budżetowej,
  6. prowadzenie i ewidencja zaległości i nadpłat,
  7. kwartalne rozliczenie inkasentów z poboru łącznego zobowiązania pieniężnego,
  8. prowadzenie windykacji należności z tytułu podatków lokalnych:
    1. podejmowanie działań informacyjnych i ich ewidencjonowanie,
    2. wystawianie i ewidencja upomnień,
    3. sporządzanie tytułów wykonawczych i prowadzenie ewidencji,
    4. sporządzanie dalszych tytułów wykonawczych dla potrzeb hipoteki,
    5. sporządzanie do Sądu wniosków o wpis w księdze wieczystej hipoteki przymusowej,
    6. współpraca z Urzędami Skarbowymi z zakresie realizacji i aktualizacji tytułów wykonawczych sporządzanych przez wierzyciela,
  9. rozliczenie wpływów z podatku rolnego dla potrzeb Izby Rolniczej,
  10. sporządzanie analiz oraz informacji w sprawach z zakresu realizacji podatków,
  11. przygotowanie dokumentów i sporządzanie decyzji w sprawie odroczenia terminu płatności podatku lub rozłożenia podatku na raty,
  12. przygotowanie dokumentów do podjęcia decyzji w sprawie umorzeń odsetek od zaległości podatkowej,
  13. wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości,
  14. przygotowanie danych do sprawozdań budżetowych z zakresu księgowości podatkowej Rb-27S, Rb-N,
  15. sporządzanie sprawozdań o zaległych należnościach przedsiębiorców z tytułu świadczeń na rzecz sektora finansów publicznych, o udzielonej pomocy publicznej w zakresie odroczeń lub rozłożenia na raty podatków,
  16. prowadzenie spraw i wydawanie decyzji w sprawie ustalenia zwrotu części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
  17. sporządzenie sprawozdania o udzielonej pomocy w rolnictwie z zakresu zwrotu podatku akcyzowego,
  18. przekazywanie do archiwum zakładowego dokumentów w terminach i w sposób przewidziany przepisami ogólnymi i wewnętrznymi,
  19. monitorowanie przepisów prawa w zakresie zajmowanego stanowiska i uczestniczenie w szkoleniach branżowych,
  20. stały nadzór nad prawidłowością funkcjonowania używanych do pracy programów komputerowych,
  21. analiza i rozwiązywanie problemów merytorycznych dotyczących zagadnień objętych zakresem obowiązków,
  22. zamykanie spraw dotyczących prowadzonych dokumentów w elektronicznym obiegu dokumentów – program Proton,
  23. zastępstwo pracownika na stanowisku ds. księgowości podatkowej podczas jego nieobecności w zakresie wydawania zaświadczeń potwierdzających posiadanie bądź nie posiadanie gospodarstwa rolnego, wydawanie zaświadczeń o powierzchni gospodarstwa rolnego i przyjmowanie informacji podatkowych oraz podań w sprawie udzielania ulg, umorzeń i odwołań,
  24. wykonywanie innych, nie objętych niniejszym zakresem czynności, spraw doraźnych zleconych przez Skarbnika lub Wójta Gminy dotyczących spraw referatu finansowego.
 

Opublikowane przez: Krzysztof Bołotiuch | Data wprowadzenia: 2018-04-05 09:16:10 | Data modyfikacji: 2021-06-17 11:21:59.

Zobacz:
 Elżbieta Słotwińska .  Agnieszka Kaźnica .  Krystyna Sopel .  Urszula Kaciuba .  Beata Sopel .  Anna Maciejska .  Łucja Węgierak . 
Data wprowadzenia: 2018-04-05 09:16:10
Data modyfikacji: 2021-06-17 11:21:59
Opublikowane przez: Krzysztof Bołotiuch