Anna Maciejska
tel.: 16 631 01 13 e-mail: amaciejska@wielkieoczy.info.pl pokój nr 6
Kompetencje i zadania (Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Wielkie Oczy - Załącznik do Zarządzenia Nr 123/2019 Wójta Gminy Wielkie Oczy z dnia 12 listopada 2019 r.):
§ 33.5. Referat Finansów używa skrótu RF- Stanowisko ds. wymiaru podatków:
- gromadzenie odpowiednich materiałów i dokonywanie wymiaru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości oraz łącznego zobowiązania pieniężnego,
- prowadzenie dokumentacji wymiarowej, rejestrów wymiarowych oraz rejestrów przypisów i odpisów,
- zakładanie i prowadzenie kart gospodarstwa i nieruchomości,
- comiesięczne uzgadnianie kwot przypisów i odpisów zobowiązania pieniężnego z pracownikiem ds. księgowości podatkowej,
- prowadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym informacji i deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu przez osoby fizyczne i osoby prawne,
- aktualizowanie bazy danych podatników,
- dokonywanie zmian w wymiarze podatków na podstawie otrzymanych ze Starostwa Powiatowego zawiadomień o zmianach w danych ewidencji gruntów i budynków oraz na podstawie informacji składnych przez podatników,
- wykonywanie kontroli w terenie w zakresie powszechności wymiaru i poboru podatków,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy wraz z ich przedstawieniem Radzie i Komisjom, w zakresie wysokości stawek podatkowych i innych uchwał dotyczących spraw podatkowych,
- załatwienie interpelacji i wniosków Radnych Rady Gminy,
- opracowywanie propozycji stawek podatku od posiadania psów, terminów płatności tego podatku i sposobu jego poboru,
- wykonywanie uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta,
- współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu Gminy,
- sporządzanie analiz oraz informacji w sprawach z zakresu realizacji podatków,
- sporządzanie danych do sprawozdania budżetowego Rb-27S w zakresie obliczenia skutków obniżenia górnych stawek podatków oraz skutków udzielonych ulg i zwolnień (bez ulg i zwolnień ustawowych) i umorzeń zaległości podatkowych,
- sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie, sprawozdań o udzielonej pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie oraz rocznej informacji o nieudzielaniu pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie,
- sporządzanie sprawozdania podatkowego SP-1,
- współpraca w zakresie spraw podatkowych z urzędem skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego i innymi instytucjami,
- sporządzanie zaświadczeń potwierdzających posiadanie bądź nie posiadanie gospodarstwa rolnego,
- sporządzanie zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie,
- sporządzanie zaświadczeń o powierzchni gospodarstwa rolnego,
- sporządzanie zaświadczeń o opłacaniu składki na F.U.S.R,
- podpisywanie zaświadczeń zgodnie z otrzymanym upoważnieniem,
- przyjmowanie podań i przygotowanie dokumentów do podjęcia decyzji w sprawie udzielenia ulg, umorzeń i odwołań,
- sporządzanie indywidualnych decyzji w sprawach udzielania ulg w podatkach w formie umorzenia, ulg z tytułu nabycia gruntów i ulg inwestycyjnych,
- opracowanie pism, wezwań, postanowień i decyzji zmieniających w sprawach podatkowych,
- podejmowanie działań w zakresie odpowiedzialności podatkowej spadkobierców –wezwania do przeprowadzenia masy spadkowej,
- przygotowanie dokumentów niezbędnych do złożenia wniosku w sądzie o stwierdzenie nabycia spadku przez Gminę,
- dokonywanie zmian w wymiarze podatku leśnego, określenie wieku drzewostanów na podstawie uproszczonego planu urządzania lasu sporządzonego przez Starostwo Powiatowe,
- przygotowywanie postępowania administracyjnego i rozstrzygnięć w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej zleconych organom gminy,
- stały nadzór nad prawidłowością funkcjonowania używanych do pracy programów komputerowych,
- przekazywanie do archiwum zakładowego dokumentów w terminach i w sposób przewidziany przepisami ogólnymi i wewnętrznymi,
- monitorowanie przepisów prawa w zakresie zajmowanego stanowiska i uczestniczenie w szkoleniach branżowych,
- analiza i rozwiązywanie problemów merytorycznych dotyczących zagadnień objętych zakresem obowiązków,
- zamykanie spraw dotyczących prowadzonych dokumentów w elektronicznym obiegu dokumentów – program Proton,
- zastępstwo na stanowisku ds. księgowości podatkowej w zakresie przyjmowania wniosków o zwrot podatku akcyzowanego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości,
- wykonywanie innych, nie objętych niniejszym zakresem czynności, spraw doraźnych zleconych przez Skarbnika lub Wójta Gminy dotyczących spraw referatu finansowego.
|