Stanowisko ds. wymiaru podatków

Anna Maciejska

tel.: 16 631 01 13
e-mail: amaciejska@wielkieoczy.info.pl
pokój nr 6

Kompetencje i zadania (Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Wielkie Oczy - Załącznik do Zarządzenia Nr 123/2019 Wójta Gminy Wielkie Oczy z dnia 12 listopada 2019 r.):

§ 33.5. Referat Finansów używa skrótu RF- Stanowisko ds. wymiaru podatków:

  1. gromadzenie odpowiednich materiałów i dokonywanie wymiaru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości oraz łącznego zobowiązania pieniężnego,
  2. prowadzenie dokumentacji wymiarowej, rejestrów wymiarowych oraz rejestrów przypisów i odpisów,
  3. zakładanie i prowadzenie kart gospodarstwa i nieruchomości,
  4. comiesięczne uzgadnianie kwot przypisów i odpisów zobowiązania pieniężnego z pracownikiem ds. księgowości podatkowej,
  5. prowadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym informacji i deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu przez osoby fizyczne i osoby prawne,
  6. aktualizowanie bazy danych podatników,
  7. dokonywanie zmian w wymiarze podatków na podstawie otrzymanych ze Starostwa Powiatowego zawiadomień o zmianach w danych ewidencji gruntów i budynków oraz na podstawie informacji składnych przez podatników,
  8. wykonywanie kontroli w terenie w zakresie powszechności wymiaru i poboru podatków,
  9. przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy wraz z ich przedstawieniem Radzie i Komisjom, w zakresie wysokości stawek podatkowych i innych uchwał dotyczących spraw podatkowych,
  10. załatwienie interpelacji i wniosków Radnych Rady Gminy,
  11. opracowywanie propozycji stawek podatku od posiadania psów, terminów płatności tego podatku i sposobu jego poboru,
  12. wykonywanie uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta,
  13. współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu Gminy,
  14. sporządzanie analiz oraz informacji w sprawach z zakresu realizacji podatków,
  15. sporządzanie danych do sprawozdania budżetowego Rb-27S w zakresie obliczenia skutków obniżenia górnych stawek podatków oraz skutków udzielonych ulg i zwolnień (bez ulg i zwolnień ustawowych) i umorzeń zaległości podatkowych,
  16. sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie, sprawozdań o udzielonej pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie oraz rocznej informacji o nieudzielaniu pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie,
  17. sporządzanie sprawozdania podatkowego SP-1,
  18. współpraca w zakresie spraw podatkowych z urzędem skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego i innymi instytucjami,
  19. sporządzanie zaświadczeń potwierdzających posiadanie bądź nie posiadanie gospodarstwa rolnego,
  20. sporządzanie zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie,
  21. sporządzanie zaświadczeń o powierzchni gospodarstwa rolnego,
  22. sporządzanie zaświadczeń o opłacaniu składki na F.U.S.R,
  23. podpisywanie zaświadczeń zgodnie z otrzymanym upoważnieniem,
  24. przyjmowanie podań i przygotowanie dokumentów do podjęcia decyzji w sprawie udzielenia ulg, umorzeń i odwołań,
  25. sporządzanie indywidualnych decyzji w sprawach udzielania ulg w podatkach w formie umorzenia, ulg z tytułu nabycia gruntów i ulg inwestycyjnych,
  26. opracowanie pism, wezwań, postanowień i decyzji zmieniających w sprawach podatkowych,
  27. podejmowanie działań w zakresie odpowiedzialności podatkowej spadkobierców –wezwania do przeprowadzenia masy spadkowej,
  28. przygotowanie dokumentów niezbędnych do złożenia wniosku w sądzie o stwierdzenie nabycia spadku przez Gminę,
  29. dokonywanie zmian w wymiarze podatku leśnego, określenie wieku drzewostanów na podstawie uproszczonego planu urządzania lasu sporządzonego przez Starostwo Powiatowe,
  30. przygotowywanie postępowania administracyjnego i rozstrzygnięć w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej zleconych organom gminy,
  31. stały nadzór nad prawidłowością funkcjonowania używanych do pracy programów komputerowych,
  32. przekazywanie do archiwum zakładowego dokumentów w terminach i w sposób przewidziany przepisami ogólnymi i wewnętrznymi,
  33. monitorowanie przepisów prawa w zakresie zajmowanego stanowiska i uczestniczenie w szkoleniach branżowych,
  34. analiza i rozwiązywanie problemów merytorycznych dotyczących zagadnień objętych zakresem obowiązków,
  35. zamykanie spraw dotyczących prowadzonych dokumentów w elektronicznym obiegu dokumentów – program Proton,
  36. zastępstwo na stanowisku ds. księgowości podatkowej w zakresie przyjmowania wniosków o zwrot podatku akcyzowanego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości,
  37. wykonywanie innych, nie objętych niniejszym zakresem czynności, spraw doraźnych zleconych przez Skarbnika lub Wójta Gminy dotyczących spraw referatu finansowego.
 

Opublikowane przez: Krzysztof Bołotiuch | Data wprowadzenia: 2018-04-05 09:08:23 | Data modyfikacji: 2021-06-17 11:21:19.

Zobacz:
 Elżbieta Słotwińska .  Agnieszka Kaźnica .  Krystyna Sopel .  Urszula Kaciuba .  Beata Sopel .  Anna Maciejska .  Łucja Węgierak . 
Data wprowadzenia: 2018-04-05 09:08:23
Data modyfikacji: 2021-06-17 11:21:19
Opublikowane przez: Krzysztof Bołotiuch