Monika Sikorska
tel.: 16 307 12 75 e-mail: msikorska@wielkieoczy.info.pl pokój nr 5
Kompetencje i zadania (Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Wielkie Oczy - Załącznik do Zarządzenia Nr 123/2019 Wójta Gminy Wielkie Oczy z dnia 12 listopada 2019 r.):
§ 34.4. Referat inwestycji, zamówień publicznych, geodezji, rolnictwa i gospodarki komunalnej używa skrótu RI - Stanowisko ds. gospodarki odpadami i wodno-ściekowej:
- prowadzenie w programie analitycznej ewidencji księgowej opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi (m.in.: dokonywanie przypisów, odpisów, księgowanie wpłat i zwrotów),
- obsługa programu informatycznego obsługującego system ewidencji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stały nadzór nad prawidłowością pracy programu (aktualizacje),
- stała aktualizacja bazy danych rejestru gminnego wszystkich właścicieli nieruchomości objętych systemem gospodarki odpadami komunalnymi,
- opracowywanie projektów zarządzeń, uchwał oraz aktów prawa miejscowego wymaganych ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
- współudział w przygotowaniu i prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych,
- dokonywanie finansowej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi w celu weryfikacji bilansowania się systemu,
- rozliczanie inkasentów z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- przygotowanie oraz przedkładanie prawem przewidzianych sprawozdań i informacji dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi,
- prowadzenie kampanii edukacyjno-informacyjnej wśród mieszkańców Gminy dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi,
- opracowywanie informacji do zamieszczania na stronach internetowych Gminy w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi,
- wydawanie decyzji związanych z opłatami za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- prowadzenie postępowania egzekucyjnego w zakresie zaległości z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- przygotowanie dokumentów w sprawach o rozłożenie na raty, umorzenie z tytułu zalegania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- współpraca z organami administracji publicznej, organami ochrony środowiska oraz innymi w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi,
- kontrolowanie realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa dotyczących funkcjonowania systemu odbierania odpadów komunalnych oraz regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy,
- wydawanie zezwoleń dla firm na opróżnianie zbiorników bezodpływowych z terenu Gminy,
- prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni,
- prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi,
- obsługa odbiorców usług w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę,
- zawieranie umów z odbiorcami na dostarczanie wody,
- prowadzenie w systemie analitycznej ewidencji księgowej opłat z tytułu sprzedaży wody (m.in.: dokonywanie przypisów, odpisów, księgowanie wpłat),
- obsługa programu informatycznego obsługującego system ewidencji opłaty za wodę (aktualizacje),
- nadzorowanie pracy inkasentów w zakresie terminowości i prawidłowości dokonywania odczytów,
- terminowe rozliczanie inkasentów z tytułu wystawionych faktur z opłat za sprzedaż wody,
- przekazywanie do księgowości rejestru wystawionych faktur (JPK),
- przygotowanie urządzeń PSION do odczytów liczników wody dla inkasentów,
- wystawianie upomnień i naliczanie odsetek za nieterminowe wpłaty należności,
- prowadzenie postępowań windykacyjnych w zakresie zaległości opłat za wodę,
- prowadzenie postępowań w zakresie odcięcia dostaw wody,
- przygotowanie oraz przedkładanie prawem przewidzianych sprawozdań wynikających z ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, ustawy z dnia 7 czerwca 2001 o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków, sprawozdań budżetowych Rb-27S, Rb-N, sprawozdań statystycznych,
- współpraca z organizacjami m.in. z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną, Państwowych Gospodarstwem Wodne Wody Polskie,
- prowadzenie okresowych analiz dotyczących sprzedaży wody,
- sprawdzanie pod względem merytorycznym faktur zakupowych w zakresie zajmowanego stanowiska,
- przekazywanie do archiwum zakładowego dokumentów w terminach i w sposób przewidziany przepisami ogólnymi i wewnętrznymi,
- analiza i rozwiązywanie problemów merytorycznych dotyczących zagadnień objętych zakresem obowiązków, prowadzenie i zamykanie spraw dotyczących dokumentów prowadzonych w elektronicznym obiegu dokumentów – program Proton,
- wykonanie innych, nie objętych niniejszym zakresem czynności, spraw doraźnych zleconych przez Wójta Gminy.
|