KARTA USŁUGI:
Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego.

Kogo dotyczy:
- najemców oraz podnajemców lokali mieszkalnych,
- osób mieszkającym w lokalach mieszkalnych znajdujących się w budynkach, stanowiących ich własność, oraz właścicieli samodzielnych lokali mieszkalnych,
- innych osób, mającym tytuł prawny do zajmowanego lokalu mieszkalnego i ponoszącym wydatki, związane z jego zajmowaniem.

Czas realiazacji:
- do 30 dni.

Cel usługi:
- przyznanie dodatku mieszkaniowego zgodnie ze złożonym wnioskiem.

Wymagane dokumenty:
- wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego,
- kserokopia tytułu prawnego do lokalu (decyzja, umowa najmu/podnajmu, akt notarialny, umowa użyczenia, wyrok sądowy potwierdzający uprawnienie do lokalu zamiennego, dokument potwierdzający inny tytuł prawny) plus oryginały do wglądu,
- dokument potwierdzający wysokość opłat mieszkaniowych wraz z wyszczególnieniem rodzaju i wysokości wydatków ponoszonych w miesiącu poprzedzającym dzień złożenia wniosku,
- wypełniona  deklaracja o wysokości dochodów wraz z dokumentami potwierdzającymi wysokość dochodów wszystkich osób zamieszkujących lokal z trzech pełnych miesięcy kalendarzowych, poprzedzających datę złożenia wniosku (np.: zaświadczenie o dochodach wystawione przez zakład pracy, decyzja wymiarowa - nakaz podatkowy potwierdzający ilość hektarów przeliczeniowych w przypadku posiadanego gospodarstwa rolnego, zaświadczenie o wysokości świadczeń wypłacanych przez PUP,    zaświadczenie o wysokości płatnych praktyk ze szkół zawodowych, zaświadczenie o kontynuacji nauki na studiach wyższych i o wysokości ewentualnego stypendium naukowego i/lub socjalnego wystawione przez dziekanat uczelni, ostatnia decyzja emerytalna/rentowa, zaświadczenie z ZUS/KRUS potwierdzające wysokość świadczeń otrzymanych w poszczególnych miesiącach uwzględniające kwoty netto, potrącenia i dodatki, decyzja przyznająca świadczenia z funduszu alimentacyjnego lub przelewy pieniężne dokumentujące faktyczną wysokość otrzymywanych alimentów, faktura za zużycie energii elektrycznej, zaświadczenie ze Starostwa Powiatowego w Lubaczowie potwierdzające  wielkości powierzchni lokalu mieszkalnego

Opłaty:
- brak.

Tryb odwoławczy:
- w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Przemyślu za pośrednictwem Wójta Gminy Wielkie Oczy.

Podstawa prawna:
1) ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2021);
2) rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 kwietnia 2013 r. w sprawie sposobu przeprowadzania wywiadu środowiskowego, wzoru kwestionariusza wywiadu oraz oświadczenia o stanie majątkowym wnioskodawcy i innych członków gospodarstwa domowego, a także wzoru legitymacji pracownika upoważnionego do przeprowadzania wywiadu (Dz. U. z 2013 r. poz. 589);
3) ustawa z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2095 z późn. zm.);
4) ustawa z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (t.j. Dz. U z 2022 r. poz. 615)

Uwagi:
1) dodatek mieszkaniowy przysługuje, jeżeli w okresie 3 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku średni miesięczny dochód przypadający na jednego członka gospodarstwa domowego nie przekroczył 40% przeciętnego wynagrodzenia w gospodarstwie jednoosobowym lub 30% w gospodarstwie wieloosobowym;
2) przy wydawaniu decyzji o przyznaniu dodatku mieszkaniowego uwzględnia się kwotę przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej, obowiązującego w dniu złożenia wniosku, ostatnio ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego na podstawie art. 20 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 504);
3) od 9 lutego 2022 r. kryterium dochodowe wynosi 2.265,01 zł w gospodarstwie jednoosobowym oraz 1.698,76 zł w gospodarstwie wieloosobowym;
4) normatywna powierzchnia użytkowa lokalu mieszkalnego lub budynku mieszkalnego w którym znajduje się tylko jeden lokal mieszkalny (dom jednorodzinny), zwana dalej "normatywną powierzchnią", w przeliczeniu na liczbę członków gospodarstwa domowego nie może przekraczać:
 - 35 m2 - dla 1 osoby;
 - 40 m2 - dla 2 osób;
 - 45 m2 - dla 3 osób;
 - 55 m2 - dla 4 osób;
 - 65 m2 - dla 5 osób;
 - 70 m2 - dla 6 osób, a w razie zamieszkiwania w lokalu mieszkalnym większej liczby osób dla każdej kolejnej osoby zwiększa się normatywną powierzchnię tego lokalu o 5 m2.

Osoba realizująca sprawę (imię i nazwisko, tel., adres e-mail):
Wiesława Brzyska
tel.: 16 307 12 75
e-mail: wbrzyska@wielkieoczy.info.pl

Miejsce składania dokumentów:
Sekretariat Urzędu Gminy Wielkie Oczy (pok. nr 2)
ul. Leśna 2, 37-627 Wielkie Oczy

Formularze:

Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego.

Klauzula informacyjna.

 

Opublikowane przez: Krzysztof Bołotiuch | Autor: Wiesława Brzyska | Data wprowadzenia: 2022-03-23 12:33:00 | Data modyfikacji: 2022-03-23 12:56:45.

Zobacz:
 Usuwanie azbestu .  Dodatek mieszkanowy .  Wynajem świetlicy .  Wynajem świetlicy (dot. mieszkańców gminy) .  Zwrot kosztów dojazdu środkami komunikacji publicznej .  Zwrot kosztów dojazdu ucznia niepełnosprawnego .  Deklaracja (korekta deklaracji) o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi .  Zgłoszenie do ewidencji zbiornika bezodpływowego (szamba) .  Zgłoszenie przydomowej oczyszczalni ścieków .  Wniosek o ustalenie numeru porządkowego .  Wniosek o wydzierżawienie gruntu gminnego .  Ustalanie warunków zabudowy – wydawanie decyzji . 
Data wprowadzenia: 2022-03-23 12:33:00
Data modyfikacji: 2022-03-23 12:56:45
Autor: Wiesława Brzyska
ObowižEzuje od: 2022-03-21
Opublikowane przez: Krzysztof Bołotiuch