KARTA USŁUGI:
Wniosek o usunięcie wyrobów zawierających azbest, pochodzących z wymiany pokryć dachowych.

Kogo dotyczy:
- osoby fizyczne i osoby prawne.

Czas realiazacji:
- w zależności od wysokości uzyskanego dofinansowania z WFOŚiGW  w Rzeszowie od 1 roku do 3 lat.

Cel usługi:
- uzyskanie dofinansowania na demontaż, odbiór i utylizację pokrycia dachowego zawierającego azbest.

Wymagane dokumenty:
- wniosek  o  uzyskanie dofinansowania, udzielenie dotacji celowej na inwestycje związane z ochroną środowiska - usuwanie wyrobów zawierających azbest pochodzących z wymiany pokryć dachowych,
- zaświadczenie od firmy posiadającej uprawnienia do wykonania demontażu wyrobów zawierających azbest, która zdemontowała pokrycie dachowe z wnioskowanej nieruchomości (dotyczy wyrobów azbestowych zgromadzonych na posesji).

Opłaty:
- zgodnie z wystawioną fakturą Vat, naliczona po zakończeniu zadania.

Tryb odwoławczy:
- nie dotyczy.

Podstawa prawna:
1) ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 699);
2) ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 888 z późn. zm.);
3) ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1973 z późn. zm);
4) ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 756 z późn. zm.);
5) rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów  i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649 z późn zm.);
6) rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r.  Nr 216,  poz. 1824 z póżn. zm);
7) rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest ( Dz. U. z 2011 r. Nr 8,  poz. 31).

Uwagi:
---

Osoba realizująca sprawę (imię i nazwisko, tel., adres e-mail):
Wiesława Brzyska
tel.: 16 307 12 75
e-mail: wbrzyska@wielkieoczy.info.pl

Miejsce składania dokumentów:
Sekretariat Urzędu Gminy Wielkie Oczy (pok. nr 2)
ul. Leśna 2, 37-627 Wielkie Oczy

Formularze:

Wniosek o udzielenie dotacji celowej na inwestycje związane z ochroną środowiska - usuwanie wyrobów zawierających azbest pochodzących z wymiany pokryć dachowych.

Klauzula informacyjna.

 

Opublikowane przez: Krzysztof Bołotiuch | Autor: Wiesława Brzyska | Data wprowadzenia: 2022-04-04 10:13:40 | Data modyfikacji: 2022-04-04 13:10:05.

Zobacz:
 Usuwanie azbestu .  Dodatek mieszkanowy .  Wynajem świetlicy .  Wynajem świetlicy (dot. mieszkańców gminy) .  Zwrot kosztów dojazdu środkami komunikacji publicznej .  Zwrot kosztów dojazdu ucznia niepełnosprawnego .  Deklaracja (korekta deklaracji) o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi .  Zgłoszenie do ewidencji zbiornika bezodpływowego (szamba) .  Zgłoszenie przydomowej oczyszczalni ścieków .  Wniosek o ustalenie numeru porządkowego .  Wniosek o wydzierżawienie gruntu gminnego .  Ustalanie warunków zabudowy – wydawanie decyzji . 
Data wprowadzenia: 2022-04-04 10:13:40
Data modyfikacji: 2022-04-04 13:10:05
Autor: Wiesława Brzyska
ObowižEzuje od: 2022-04-01
Opublikowane przez: Krzysztof Bołotiuch